May 21, 2005

امروز حالم خوب نیست، از دیروز عصر گلویم به شدت می سوزد، امیدوارم زود تر خوب شود و یک سرماخوردگی سخت نباشد، این دو هفته ی پایانی ِ ترم اصلا وقت این جور کار ها را ندارم، که بخواهی دکتر بروی و دارو و بخوابی و این جور کار ها

این متن را عینا ازخبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا اینجا می گذارم، نمی دانم چرا یاد ماریو بارگس یوسا می افتم؟

سودارو

* * * *

مشاجره كوچك زاده با خبرنگاران


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

در پي اينكه برخي از خبرنگاران پارلماني عنوان كردند ، مهدي كوچك‌زاده به خبرنگار يك روزنامه صبح توهين كرده و خبرنگاران دو روزنامه‌ نيز خود را به عنوان شاهد معرفي كرده‌اند، خبرنگار يكي از اين روزنامه‌ها به شهادت از اين ماجرا گفت: كوچك‌زاده نسبت به درج مطلبي در روزنامه شرق اعتراض داشت و در راهروي مجلس با گرفتن چانه خبرنگار پارلماني اين روزنامه به وي گفت كه از "اين به بعد موا ظب خودت باش"

اين خبرنگار ادامه داد: كوچك زاده همچنين با به كار بردن عبارت “بي پدر و مادر” به اين خبرنگار توهين كرده است

به گزارش ايسنا، خبرنگاران در خصوص اين ماجرا از مهدي كوچك‌زاده نماينده مردم تهران سوال كردند كه وي گفت: اين گفته خبرنگاران احتياج به تكذيب ندارد، اينها همه‌شان كذابند. چيزي كه ما امروز صبح از تريبون عمومي به مردم گفتيم نشانه كذب و كذابي اينها بود. اينها ممكن است بنويسند فلاني فلان كار را هم كرد؛ من كه كاري نمي‌توانم بكنم

وي ادامه داد: يك مشت كذاب از خدا نترس بي‌دين را من چه كارشان مي‌توانم بكنم؟ شماها، پيش خدا مسؤوليد كه بنويسيد ما شاهديم. چنين اتفاقي نيفتاد

كوچك‌زاده در ابتداي اظهاراتش به چند خبرنگار گفت: شما بنويسيد دروغ است؛ ما تكذيب مي‌كنيم

خبرنگاراني كه در ابتداي گفت‌وگو با كوچك‌زاده حاضر بودند گفتند كه ما در زمان اين اتفاق نبوديم. فقط گفتند آقاي زادسر بوده است. كوچك‌زاده نيز گفت: برويد از زادسر بپرسيد. اينقدر بنويسيد تا جانتان بالا بيايد. بحث من اين است كه بنده وقتم را براي تكذيب كردن حرف آدمهاي كذاب نمي‌گذارم

نماينده تهران در پاسخ به خبرنگاري كه اظهار مي‌داشت به عنوان شاهد حضور داشته‌ام گفت: تو هرچه گفتي دروغ است و برو بنويس. من مشكلي از نوشتن ندارم. اگر شماها (خبرنگاران) ترسو نبوديد دروغ نمي‌نوشتيد با كسي كه از خدا نترسد من هيچ كاري نمي‌توانم بكنم

كوچك‌زاده گفت من به خبرنگار شرق گفتم “برو حيا كن، شرف داشته باش”

وقتي خبرنگاري به كوچك‌زاده گفت شما به خبرنگار شرق گفتيد “بي پدر و مادر”، وي گفت: اين تويي كه مي‌گويي. من به تو قسم بخورم؟ تويي كه دروغ مي‌نويسي. بنده يك حرفي را در برابر 60 ميليون ملت ايران زدم بروند ببينند.اين كذاب دوباره يك دروغ ديگر مي‌گويد. اگر دوستان حرف خودشان را بعد از نيم ساعت قبول ندارند بحث ديگري است. به همه خبرنگاران مي‌گويم برويد حيا كنيد

خبرنگاري به كوچك‌زاده گفت: من وضو مي‌گيرم به قرآن قسم مي‌خورم كه گفتي بي پدر و مادر. كوچك‌زاده گفت: تو كه قرآن را قبول نداري

خبرنگار گفت: من قرآن را قبول دارم. كوچك‌زاده نيز ادامه داد: كسي كه معلوم شده دروغ مي‌گويد قرآن را قبول ندارد. برويد بنويسيد. وقتي اين دروغ را (شرق) گفته ‌مي‌تواند يك دروغ بالاتر هم بگويد

عضو ائتلاف آبادگران به خبرنگاري كه پرسيد شما گفتيد بي پدر و مادر، گفت: اين تويي كه اين حرف را مي‌زني. تويي كه نه خدا را قبول داري نه چيزي. به همه نسبت دروغ مي‌دهي. من امروز در مجلس هم اين را ثابت كردم. يعني شرق چيزي نوشته بود كه بعدا تكذيب كرده بود. اين كذاب است. حالا فردا دوباره مي‌نويسد كه كوچك زاده فحش فلان را هم دارد

كوچك‌زاده گفت: بحث ما رابطه‌اي دارد كه شماها (خبرنگاران) يك مشت آدميد كه به هيچ چيزي معتقد نيستند و به خاطر فشارهاي اقتصادي كاري مي‌كنيد. بارها همين خبرنگاران به من گفته بودند مي‌خواهيم يك لقمه نان بخوريم

وقتي خبرنگاري پرسيد كدام خبرنگار چنين چيزي را گفته؟ وي اظهار داشت: همين خانمي كه از مجلس بيرونش كردند

وي گفت: شما مي‌خواهيد يك لقمه نان بخوريد، شما براي يك لقمه نان به خدا و پيغمبر هم دروغ مي‌بنديد

كوچك‌زاده گفت: شما فكر مي‌كنيد نوشتن (برخورد من با خبرنگاري) براي من اسباب نگراني است. شما برويد در روزنامه شرق و همبستگي و هرچه روزنامه هست هرچه مي‌خواهيد عليه ما بنويسيد هيچ مشكلي نيست

نماينده تهران گفت: بنويسيد كوچك‌زاده گفت چندين خبرنگار اينجا به او گفته‌اند: بابا ما يك لقمه نان مي‌خواهيم بخوريم

خبرنگاري گفت: بنويسيم كه كوچك‌زاده به خبرنگاران گفت شما بخاطر پول به خدا و پيغمبر دروغ مي‌گوييد. كوچك‌زاده گفت: بله. براي يك لقمه نان دروغ مي‌گوييد. برويد حيا كنيد. شرافت خبرنگاري را حفظ كنيد. خبرنگار وظيفه‌اش شفاف‌سازي فضاي سياسي است نه دروغ به خورد مردم دادن

وي گفت: مثل آب خوردن براي من و براي كساني كه امروز در صحن مجلس بودند ثابت شد كه دروغ مي‌نويسيد

كوچك زاده گفت:‌ «سردبيران فاسد مطبوعات كشور يك مشت جواني كه به خاطر مسائل اقتصادي گرفتارند خبرنگار مي‌كنند و اين خبرنگاران از مجلس دروغ براي مردم مخابره مي‌كنند

عضو ائتلاف آبادگران گفت: شما به آقاي ابوطالب آقاي افروغ و بنده دروغ نسبت داده‌ايد بياييد ثابت كنيد كه دروغ نبوده وقتي به اين راحتي دروغ مي‌بنديد دروغ بالاتر هم مي‌سازيد، مشكلي ندارند

وي خطاب به يكي از خبرنگاران كه گفته بود شما به خبرنگار شرق توهين كرده‌ايد، گفت: وي كيست؟ همان كذاب؟ همان آدم فاسد؟
در اين هنگام محمود محمدي نماينده آباده، كوچك‌زاده را از مقابل خبرنگاران دور كرد

در اين گفت و گوي كوچك زاده با خبرنگاران كاظم جلالي، اسماعيل گرامي مقدم، نمايندگان مجلس و اكثر خبرنگاران پارلماني حضورداشتند

همچنين پيش از گفت و گوي خبرنگاران با كوچك زاده علي زادسر به خبرنگار شرق و خبرنگاران گفت: از شما‌ها مي‌خواهم به خاطر امروز اين مطالب را منتشر نكنيد

همچنين جمعي از خبرنگاران در نامه‌اي به كوهكن كار پرداز فرهنگي مجلس خواستار رسيدگي به وضعيت خبرنگاران پارلماني شدند

انتهاي پيام