September 03, 2004

Audio Book

از دیروز شروع کرده ام به توصیه خانوم تائبی گوش کردن. بارها و بارها ایشان گفتند که گوش کردن به زبان انگلیسی از نون شب برای شما دانشجوهای زبان واجب تره. و الان یک کتاب صوتی به دستم رسیده که بهم چسبیده و دارم از دیروز روزی یک ساعتی بهش گوش می دهم. قبلا چهار کتاب صوتی هری پاتر با صدای جیم دیل به دستم رسیده بود که فقط ده فصل کتاب اول گوش کرده بودم. این بار کتاب سوم، هری پاتر و زندانی آزکابان با صدای استفن فرای، یک جوانک استرالیایی که به لحجه فوق العاده قشنگ بریتیش کتاب را می خواند و اولین بار که صدایش را شنیدم گفتم چه صدای ملکوتی ای داره، حالا روزهایم را دارد پر می کند

چقدر جای کتاب های صوتی در زندگی ما فارسی زبان ها خالی است، توی فارسی کاست های دکلمه شعر هست و چند کاست داستان کودکان. و کاست های روان شناسی. شنیده ام کتاب صوتی جزیره سرگردانی خانوم دانشور موجود هست ولی تا به حال ندیده ام، کی می خواهیم به فکر حفظ زبانمان باشیم، نمی دانم، یادم نمی رود نصف مشهد را با مهمان های نیوزلندی مان گشتیم تا یک دیکشنری فارسی که تلفظ واژگان را داشته باشد – روی سی دی مثلا- و پیدا نشد. حالا داشته باشید که آن ها سر راه شان از سیدنی یک کتاب آموزش زبان فارسی خریده بودند به زبان انگلیسی و مثال های فارسی که شاهکار بود

امروز یک کتاب صوتی دیگر هم از اینترنت دانلود کردم: سرود ملوان پیر. شاهکار کالریج شاعر شهیر بریتانیای کبیر

* * * *

سورئال جون پیغام داده بود که پس ورد وب لاگ را بدهم کامنت ها را عوض کند. خدا عوضت بده ننه جون، پیر شی مادر

احتمالا وب لاگم سریع می شه، دلتون بسوزه

* * * *

برادر خان کلی می گفت که ژوزفینا چقدر کند شده و من گوش نمی کردم. الان باورم شد. مسخره کند شده و اعصاب خورد کن. البته هارد تا نزدیک بالا آوردن پر شده و حدودا سه تا نرم افزار هم قد ویندوز هم داریم و چیزهای دیگر. ولی این که این طوری نبود

لینک وب لاگ زنانه ها را به لیست لینک هام اضافه کرده ام، با چند آدرس دیگر که گوشه همین صفحه می بینید. این وب لاگ را یک خانوم ایرانی جایی در سوئد می نویسد و زیبا. اول لینکش را از هودر گرفتم و بعد هم خواننده مرتب نوشته هایش شدم. درست است که این خانوم از آزادی های جنسی حمایت می کند و در وب لاگش به انجمن های همجنسگرا هم لینک داده، ولی حرف هایی که می زند قشنگ و دوست داشتنی است، کمی فکر کردم تا تصمیم به گذاشتن لینک گرفتم. الان هم پشیمان نیستم

سودارو