September 05, 2005

تلویزیون دولتی ایران نمی تواند شادی خودش را پنهان کند. تمام بخش های خبری را پر کرده اند از ناتوانی بوش، یعنی امریکایی ها در برابر طوفان کاترینا. بحث می کنند و آدم می آورند رو به روی تصویر شبکه ی خبر و گفتمان راه می اندازند که بله می بینید آقایان و خانوم ها، این است، آری چنین است

و سه ایالت در آب غرق شده است، آلاباما شاید ده هزار کشته، نیو اورلئان شاید بیش از هزار کشته، می سی سی پی چقدر؟ خوشحال ند که اعلام کرده اند حاضر به کمک به سیل زده گان هستیم، آصفی می گوید و تمام بخش های خبری هم حرف هایش را تکرار می کنند

من نشسته ام یک گوشه و سعی می کنم خودم را با یک آهنگ عوضی پاپ تند آرام کنم، لعنتی ها، آخرین خبری که از بم خواندم، یک سال و خورده ای بعد از زلزله، در بی بی سی بود فکر کنم، که می گفت شهر ارواح شده است مواد مخدر، اعتیاد و سکوت. آن 450 میلیون دلاری که جمع کرده بودید برای باز سازی بم چی شد؟

نیک آهنگ کوثر شروع کرده است به نوشتن در مورد خطرات زلزله در تهران. تلخ می نویسد و عصبی و من فکر می کنم به آن روزی که شتاب زده بعد از زلزله ی بم سازمان نظام مهندسی خراسان تشکیل جلسه داد و آماری ارائه شد که اگر زلزله ای با همین قدرت زلزله ی بم در مشهد اتفاق بیافتد .... آمار اولیه کشته ها هفتصد هزار نفر تخمین زده شد، چه شد؟ مهم ترین مهندسین مشهد چه کردند؟ پوف

تهران زلزله بشود چه می شود؟ در خیابان های تنگ و پیچ در پیچ جنوب تهران چه می شود؟ چند نفر توی شهرک های بدون هیچ سازکاری ساخته شده ی اطراف تهران خواهند مرد؟ چقدر باید خرد شویم در آمار، صد هزار کشته؟ یک میلیون؟ سه میلیون کشته؟ چند میلیون زخمی؟

مشهد چی؟ اصفهان چی؟ کرمان؟ تبریز؟

من خسته ام. من خیلی خسته ام. تلویزیون اخبار نمی گوید. تلویزیون شده است یک کودک شر که خوشحال است رقیب ش زمین خورده و صورت ش زخم شده. تلویزیون اصلا سعی نمی کند شادی اش را پنهان کند

مرده شور سعدی و حافظ و مولوی تان را ببرد با بنی آدم اعضای یک . . . مرده شور تان را ببرد

من نمی دانم اگر کاترینا ایران آمده بود چه می شد، اصلا نمی خواهم به این موضوع فکر کنم

سودارو ی عصبانی و خسته و نا آرام
2005-09-05
هفت و نه دقیقه

جدید ترین نمایش دکتر قطب الدین صادقی، نمایش عکس یاد گاری، پیش از اجرا توقیف شد، دکتر حاضر به قبول جایزه ی بهترین کارگردان سال ایران نشد

http://www.pendar.net/main1.asp?a_id=2692

سایت حسین درخشان فعلا تمام آدرس های ضمیمه اش را از دست داده، از جمله همین آدرسی که در لینک های من هست، فعلا با این آدرس می شود صفحه اش را دید، اگر درست نشود، آدرس لینک را همین می گذارم، فعلا صبر می کنم شاید آدرس ها برگشتند

http://heyroon.h0der.com/