May 10, 2006

به دست هایم نگاه می کنم
دو دوست
ده انگشت
که فقط
فقط با دو دست پر خواهند شد
فقط دو دست

نگاهم خشک شده است، نشسته ام و در میان یک آهنگ غریبه، یک آهنگ آشنا، به سکوت فکر می کنم، به دوری، به اندیشه های عجیب غریب احمقانه، به صبح، به ابر ها، به آسمان، به صدای جیک جیک گنجشک ها که نگذاشت صبح دوباره بخوابم، به
.
.
.

صبح است

دیشب وقتی بقیه ی روی خط قدم بر دار – زندگی جانی کَش را نگاه می کردم این فکر توی ذهنم ول می زد که چقدر می تواند در دو شب دیدگاه آدم فرق کند، پریشب وقتی دی وی دی را گذاشتم – اشتباهی برایم رایت زده بود، قرار بود یک چیز دیگر باشد – و فیلم را دیدم، این احساس درونم بود که ملالت بار است فیلم – کلا اسکار های امسال تا جایی که دیده ام چیزی مثل شهر کور ها است که آدم نیم بینایی به اسم تصادف، کِرَش، تویش خدایی می کند – کسل کننده است، منتظر بودم چیزی توی فیلم اتفاق بیافتد که شایسته ی نام یک فیلم سینمایی باشد، چیزی بیشتر از یکی از این فیلم های تلویزیونی ملالت بار نبود، دیروز ظهر نشستیم توی دانشگاه و چند تا کلیپ را برای درس رمان نگاه کردیم، یکی هم از جانی کَش بود
Hurt
وقتی آهنگ را نگاه می کردم، ظاهرا آخرین کار کَش قبل از مرگ – در سال دو هزار و سه – وقتی تصویر یک دفعه جون را نشان داد توی دلم گفتم آی، تصویر پیر شده ی این زن، با نگاه آرام و دوست داشتنی خیره به جانی کش وقتی داشت جام شراب را روی میز اشراف گونه اش می ریخت و می گفت
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt
چیزی درونم فرو ریخت. دیشب یک ساعت باقیمانه ی فیلم را نگاه می کردم و چیزی تازه درونم بود. وقتی فیلم تمام شد دوست داشتم فقط توی تاریکی آهنگ گوش کنم

* * * *

مدیسِن. همان خواننده که توی فیلم بولینگ برای کلمباین باهاش مصاحبه می کند مایکل مور و مورد اتهام است که خشونت های پیش آمده یکی از دلایلش موسیقی اوست. سه تا از کلیپ هایش روی هارد است. تا الان . . . خوب فقط توانسته ام یکی از نگاه کنم، روزی شونصد بار، دیوانه ام می کند، روان پریش می شوم و خل و همین جور نگاه می کنم و هر بار چیز تازه ای است
. . .
فقط
Numb
مال لینکین پارک تا این اندازه توانسته بود جذبم کند

می دانی
این روز ها همه اش دارم فکر می کنم که چقدر توی موسیقی بیسوادم

* * * *

I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that’s real
The needle tears a hold
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything

. . .

Johnny Cash

.
.
.

Try to kill
. . .

سودارو
2006-05-10
شش و پنجاه و پنج دقیقه ی صبح