March 18, 2006

از صبح سرگرم ویژه نامه ی روزنامه ی شرق – یا به قول خودشان دومین سالنامه ی شرق – هستم، مقاله ی درخشان ِ محمد قوچانی – سردبیر روزنامه و داماد عماد الدین باقی – با نام برخاستن ِ راست از دنده ی چپ را خواندم و کلی کیف کردم – مدت ها بود مقاله ی فارسی خوب نخوانده بودم، و به دنبالش گزارش سال ِ مسعود بهنود را خواندم. گزارشی که تا جایی که یادم هست اولین بار در آدینه دیدم که توقیف شد، مدتی در جا های مختلف چاپ می شد تا چند سالی که در پیام امروز به چاپ می رسید که آن هم توقیف شد، سال پیش بود که فکر کنم در سایت شخصی بهنود گزارش سالانه اش را خواندم، و امسال در شرق، خواندن مقاله ی سه صفحه ای بیش از چهل و پنج دقیقه طول کشید – مثل همیشه فونت روزنامه ی شرق بیش از اندازه ریز است و مقالات بر خلاف ظاهر حجیم و پر کلمه هستند. شاید این گزارشات سالانه ی بهنود را بتوان پر خواننده ترین و جذاب ترین مقالات این نویسنده و روزنامه نگار برجسته ی کشور دانست. به دنبال آن مقاله ی عماد الدین باقی در مورد گزارش سالانه ی حقوق بشر فوق العاده جالب بود که برای اولین بار گزارشی نسبتا کامل در مورد سرکوب سندیکای اتوبوس رانی تهران و سرکوب دراویش در قم نوشته است، امیدوارم به خاطر این مقالات روزنامه را توقیف نکنند – حسینیه ی دراویش در قم را بر خلاف نص قانون و شرع روز قبل از بمب گذاری در حرم امامان شیعه در سامرا در قم با خاک یکسان کردند – که در مقاله ی عماد الدین باقی به تفصیل در موردش توضیح داده شده است، مقاله ی دکتر صادق زیبا کلام هم زیبا بود – هر چند به فوق العادگی عکس دکتر در حال روشن کردن پیپ شان نمی رسید – هنوز پانزده درصد از ویژه نامه را هم نخوانده ام و کلی انرژی پیدا کرده ام، می دانید دلم لک زده بود برای خواندن مقالاتی که ارزش خواندن داشته باشد و به فارسی باشند، ملالت بار شده اند مجلات و این شماره ی شرق نبود شاید افسردگی حقم بود

* * * *

دیروز لینک مقاله ی سبیل طلا را گذاشتم که در مورد فعالیت های ایرانیان همگام با دولت امریکا بود. امروز این مقاله را دیدم که باز هم در این مورد می گوید و لینک های مفیدی دارد. فکر می کنم الان وقتی است که باید با دقت اینگونه مقالات را مطالعه کرد و لینک ها را دید و کمی آگاهی بیشتر پیدا کرد که چه خواهد شد

http://www.bahmankalbasi.com/archives/2006/03/post_196.html

. . .

یادداشت بی بی سی بر مرگ استاد تجویدی، مفید بود

http://www.bbc.co.uk/persian/arts/story/2006/03/060315_mf_sa_tajvidi.shtml

. . .

مجله ی زنستان را لینک نداده بودم اینجا، یادم رفته بود، خوب، این مجله ی فمینیستی را ببینید، درست است که کلمه ی فمینیست بین ایرانیان چندان جذابیتی ندارد، ولی الان در دنیا مطالعات زنان و برای من نقد فمینیستی یکی از زنده ترین جریانات علمی دنیا در علوم انسانی هستند، امیدوارم این فعالیت ها بیشتر واقع گرایانه، علم جویانه و زنده تر و فعال تر بشوند

http://herlandmag.com/

وبلاگ نویسندگان همین مجله

http://herlangmag.com/weblog

سودارو
2006-03-18
این پست یعنی من دوباره زنده شده ام؟ یعنی واقعا کنکور را داده ام و آزادم؟ امشب توانستم با خودم کنار بیایم و یک صفحه از یک نمایشنامه ترجمه شد، خیلی خوب است، نمی توانستم قلم دستم بگیرم و این خیلی خوب است که الان می توانم
.
.
.
یک و دوازده دقیقه ی شب

امشب یک لینک دیگر را هم اضافه می کنم، اگر کسی مانده است که به من لینک داده و من لینک نداده ام لطفا یک کامنت برایم بگذارد