August 18, 2005

http://nihilityandbliss.blogspot.com/2005/08/blog-post_15.html

من می گم معذرت، فکر نکنم قبول کنی، حق داری، می دانم، ولی نه در وضعیت آن لحظه ی من بودی و نه در ذهنیت من، نمی دانستی چه گفته ای و شاید هم هیچ وقت ندانی، می دانی، دروغ نگفتم، تمام صبح، یعنی تا وقتی که خوابیدم تا آرام شوم، ضربان قلبم بالا بود و قفسه ی سینه ام آشفته، کاش می دانستی

* * * *

ماندن، ایستادن، رو به روی تصویری از یک جنون، تجربه کردن، دوباره تجربه کردن، درک کردن، دور شدن، دوباره دویدن، دوباره به نفس نفس افتادن، ایستادن، رو به روی یک تصویر، تجربه کردن، دوباره تجربه کردن، و تکرار، تکرار، تکرار، نفس نفس می زنی و می دوی، می دوی
. . .

دوباره دارم یک کتاب از ویرجینیا ولف می خوانم، یک کتاب خوشگل با خطوط انگلیسی ِ این بار استثنا درشت در صفحه های کاهی انتشارات دانشگاه اکسفورد: به سوی فانوس دریایی

دوباره در خطوط گم می شوم، چشم هایم می سوزد و هنوز دوست دارم بخوانم، گم می شوم و بازی می کند با کلمات، می رود این جا، آن جا، و تو هنوز گرم نشده حس می کنی چیزی درونت دارد می شکند، چیزی خشک و گم شده درونت دارد می شکند و تو هنوز چیزی از رمان نخوانده ای که
. . .

امروز خل بودم، خیلی زیاد، از این چیز می رفتم به سراغ آن چیز و بی حوصله، بیشتر دوست داشتم بخوابم و خوابیدم، سر شب چنان چسبیده بودم به رختخواب که انگاری یک جسد مانده روی زمین در انتظار که هیچ وقت دفن نشود

فکر می کنم و خیالات درونم فوران می کنند، فکر می کنم و چیزی یادم می آید و چیزی از یادم می رود و گم می شوم، باز هم گم می شوم

باز هم دوباره گم می شوم و همه چیز تکرار می شود در تکرار صحنه های مکرر ِ همیشه تکراری
. . .

* * * *

هفتان خوب شده است، دوست داشتنی می شود کم کم، دارد می شود یکی از لینک هایی که هر روز می روم، چند تا لینک می گذارم اینجا که بعضی های شان از هفتان است

اینجا یک سایت نقاشیه برای شناخت نقاشان بزرگ دنیا، هنوز نرسیده ام درست ببینم چه می گوید، ولی دوست داشتنی است

http://www.abcgallery.com/

خوب این هم ترجمه ی یازده دقیقه ی پائولو کوییلو که توی ایران غیر قابل چاپه و فقط نسخه ی انگلیسی اون در هزار نسخه منتشر شد، این ترجمه کم کم در همین صفحه قرار می گیرد

http://rohanlife.blogspot.com/2005/08/blog-post_112408285661547147.html

این هم یک مصاحبه با شیوا ارسطویی که بیشتر از متن، عکس های حسین سر بخشیان را برای این مصاحبه ی مجله ی زنان دوست دارم

http://www.zanan.co.ir/literature/000376.html


این خبر بی بی سی هم در مورد غرامتی که شهرک نشینان غزه برای خروج از شهرک های شان دریافت می کنند بسیار جالب بود، هر نفر حداقل دویست و پنجاه هزار دلار

http://www.bbc.co.uk/persian/business/story/2005/08/050815_ra-gaza-settlers.shtml


این وبلاگ هم قشنگ بود، مخصوصا پست 28 تیر ماه، نویسنده گرایش همجنس گرایی دارد، مودب های خوش پوش ِ خوش بو لطفا وارد این لینک نشوند

http://www.hamzaaad.blogspot.com/

* * * *

این متن میثاق احمدی نژاد با وزرای پیشنهادی کابینه ی دولت است، پیشنهاد می کنم اگر وقت گذاشتید، با دقت آن را بخوانید، جالب بود، مخصوصا برای من که بعد از کلاس های زبان شناسی خیلی به استفاده از کلمات و معنای کلمات حساس شده ام

بسم الله الرحمن الرحيم
الذين ان مكناهم في الارض اقاموا الصلوه و اتوا الزكوه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنكر ولله عاقبه الامور
حج 41

اللهم عجل لوليك الفرج والنصر و اجعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه و احفظ قائدنا

ميثاق نامه دولت اسلامي

اينجانب با امضاي اين ميثاق نامه در پيشگاه الهي و در محضر حضرت ولي عصر (عج) به قرآن مجيد سوگند ياد مي‌كنم تا زماني كه در دولت اسلامي مسووليت دارم پاسدار و مجري تعهدات زير باشم و با همه توان در تحقق آن بكوشم


یک. همه توان خود را صرف تحقق اهداف و برنامه‌هاي دولت اسلامي به ويژه اصول عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور كه برخاسته از اصول انقلاب اسلامي است، نمايم

دو. با همه توان از ارزش‌ها و فرهنگ اسلامي از جمله ولايت مطلقه فقيه، دين مداري، ايثارگري، شهادت طلبي، جانبازي در راه خدا، آزادي و آزادگي، ساده زيستي، پاكدستي، پاكدامني، صداقت در گفتار و سلامت در عمل و رعايت شعائر اسلامي دفاع نموده و در راه ترويج آن بكوشم

سه. مدت زماني را كه در دولت اسلامي حضور دارم ، وقف خدمت صادقانه و متواضعانه به مردم و رفع مشكلات آنان و پيشرفت كشور نموده و از حقوق مردم دفاع نمايم و در مقابل بدخواهان ملت و متجاوزان به حقوق عمومي با قدرت بايستم

چهار. در گزينش همكاران، شايسته سالاري و معيار تقوا، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، مردمدار ي، كارداني و كارآمدي، ساده زيستي، روحيه خدمت گزاري و عشق به مردم را بر هر معيار ديگري ترجيح دهم و از هر نوع رابطه بازي ، گروهگرايي و جناح بازي به شدت خودداري نمايم

پنج. با همه توان در جهت موفقيت دولت تلاش نمايم ، موفقيت خود را در موفقيت و پيروزي دولت بدانم،از تصميمات دولت به طور كامل تبعيت نمايم و در اجراي آن‌ها بكوشم و از هر اقدام ناهماهنگ جدا خودداري نمايم

شش. همراهي و همدلي و وحدت اعضاي دولت و كار جمعي را يك اصل خدشه ناپذير دانسته و از هر اقدامي كه اين اصل را خدشه دار كند، خودداري نمايم. با شجاعت نظرات خود را در دولت مطرح كنم، همه امور را در درون مجموعه دولت بررسي نموده و تصميم نهايي را ولو مغاير با نظر خودم باشد با جديت و صداقت اجرا نمايم و از طرح مسائلي كه موجب وهن دولت در اذهان مردم گردد، اجتناب كنم

هفت. در مدتي كه در دولت حضور دارم از هر نوع فعاليت اقتصادي شخصي و تلاش براي جمع آوري ثروت بپرهيزم و به دريافتي از دولت در زندگي شخصي اكتفا نمايم

هشت. در حفظ بيت المال و كاهش هزينه‌هاي دولت و جلوگيري از ريخت و پاش‌ها و مصارف غيرضرور و اسراف با همه توان بكوشم

نه. در ارتقاي كيفيت كار و تحقق برنامه‌هاي دولت در افزايش بهره‌وري تلاش نمايم

ده. با همه توان با اشرافيگري دولتي، تجمل گرايي ، فقر، فساد و تبعيض مبارزه نمايم

یازده. خدمت به محرومين و مناطق محروم را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده وآن را يك ارزش بي‌بديل بدانم

دوازده. همه جاي ايران عزيز و همه ايرانيان گرامي را شايسته خدمتگزاري دانسته و در راه آباداني و رفع محروميت از همه آنان با تمام توان بكوشم

اين ميثاق يك تعهد الهي است و عدول از آن به هر ترتيب به منزله‌ي نقض تعهدات اسلامي است

* * * *


تصویر . . . تصویر تمام شب های دور شده ام و . . . و سکوت
آری، سکوت
. . .
سودارو
2005-08-18
یک و سی و شش دقیقه ی صبح