June 05, 2004

به مورچه ي بزرگ روي ديوار نگاه مي كردم و ياد آخرهاي صد سال تنهايي ماركز افتادم : ... آخرينشان را مورچه ها با خود مي برند ... يادم نيامد در مورد اولين شان، چه اهميتي دارد؟
داشتم فكر مي كردم الان زمان اولين است براي من، و در اين زمان كه پيش مي رود من چه را مي سازم؟

چقدر هوا گرم است

* * * *

نان سال هاي جواني
هانريش بل
ترجمه: محمد اسماعيل زاده
نشر چشمه
128 صفحه - مصور
چاپ دوم: 1381، تهران
تيراژ: 1500 نسخه
بها 900 تومان

* * * *

نام هانريش بل را بارها شنيده بودم، هم به عنوان يك نويسنده مشهور و هم با نام بنياد هانريش بل كه كنفرانس مشهور برلين در آن روي داد ... كتاب را جوانك آلبالويي از نمايشگاه كتاب امسال تهران خريده و به من داد تا بخوانم و من هم كتاب را يك چند وقتي روي ميزم گذاشته بودم و ذهنم حوصله اش را نداشت تا حدود ديروز كه كمي آدمي زادي شدم وكتاب را دستم گرفتم و بلعيدمش
تقريبا هيچ جمله اي را كامل نخواندم، چون دلم مي خواست زودتر تمامش كنم، قشنگ بود و قابل تحمل

هوشنگ گلشيري جايي گفته كه وقتي كتابي را مي خواند دوست ندارد بداند نويسنده اش چه رنگي و چه غذايي را دوست دارد، چه مي پوشد، چه مي كند و چه عقده هايي دارد

اين كتاب دست گذاشته بود روي عقدههاي يك ملت: نان سال هاي جواني
مشكلات اقتصادي بعد از جنگ اول كه زمينه ساز جنگ دوم جهاني بوده اند به خوبي در كتاب ملموس شده اند
كتاب قشنگ بود

* * * *

ميان اصوات شب نشسته ام و سكوت را آهنگ هاي آرام زندگي پوشانده است
لبخندي بر لبم نقش مي بندد: فردا روزي براي ديداري مجدد است
...

* * * *

يك كم وقتم دارد كمتر مي شود، اين احتمال هست كه با نزديك شدن امتحانات ديگر نتوانم هر روز بنويسم
بستگي دارد به اين كه وقت تنظيم نوشته هاي وب لاگ را در ذهنم داشته باشم و يا نه
در هر صورت
امتحانات پايان ترم از 30 خرداد شروع و تا 14 تير ادامه خواهند داشت
قرار است از 15 تير دوره ي آزمايشي وب لاگ دفتر تحكيم دموكراسي را تمام شده حساب كنيم و من و گوته برويم به سمت تخصصي نوشتن در مورد سياست و اجتماع و فرهنگ
وب لاگ انگليسي هم از پايان تير ماه دوره ي جديدي از فعاليت را شروع خواهد كرد
فعلا دارم وضعيت وب لاگ هاي انگليسي ايرانيان را در اينترنت بررسي مي كنم و اميدوارم نتايجش تا پايان تير ماه قابل لمس باشد

فعلا
تا خدا چه خواهد

سودارو