June 18, 2004

نجواهایی شنیده می‌شود که گروهی عزم خود را برای بستن فضای آزاد و سالم اینترنت جزم کرده اند. ازجمله می‌توان به انتشار پیش‌نویس قانون مجازات جرائم رایانه‌یی، تهیه‌شده در قوه قضائیه، و مصاحبه دبیر کمیته مبارزه با جرائم اینترنت با روزنامه ایران اشاره کرد..
آزادی گوهر گران‌بهایی است که برای سلامت هر فضا نیاز است. البته آزادی حقیقی هیچگاه به معنی بی‌قانونی و هرج و مرج نیست، و همیشه باید به حقوق خصوصی و عمومی محدود بماند. تنظیم قانونی برای ارتباطات الکترونیکی و اینترنت در ایران هم، بی‌شک، ضروری است. ولی نباید از یاد برد که بناست قانون وسیله‌یی برای تصمین آزادی‌ها و حقوق شهروندان باشد، نه ابزاری برای منکوبکردن مردم و بستن دست و پای آنان..
در نگاهی به پیش‌نویس مذکور قانون جرائم رایانه‌یی، آن را، علاوه بر عجولانه و غیر اجرایی بودن، بیش از حفاظت از حقوق و آزادی‌های مردمان، ابزاری دردست قدرت‌مداران می‌یابیم، که کارکردش انسداد و انحصار فضای اینترنت، و چیرگی بر زندگی روزمره مردمان است.
ما امضاکنندگان این بیانیه، به تصویب چنین قانونی عمیقاً معتریض ایم، و خواستار آنیم، که تا فرصت هست، با کارشناسی بیش‌تر، و مشاوره با آگاهان امور و کاربران اینترنت، قانونی عاقلانه و اجرایی برای جرائم اینترنتی تهیه شود..
مقاومت در برابر سانسور بی‌حد و حصر اینترنتی


مقاومت در برابر سانسور بی‌حد و حصر اینترنتی


مقاومت در برابر سانسور بی‌حد و حصر اینترنتی

* * * *

با كليك كردن در لينك هاي بالا شما وارد آدرس اينترنتي
http//:Cyber-freedom.com

خواهيد شد و در آن جا شما هم مثل من مي توانيد بيانيه ي بالا را امضا كنيد و در تلاش براي مبارزه در مقابل محدود كردن اينترنت در ايران شركت كنيد.