June 25, 2004

پريشب من كانكت بودم و به دلايلي كه نمي دانم بلاگر درست كار نمي كرد و من نمي توانستم متنم را پست كنم، ديروز صبح كه كانكت شدم ديدم كه چند پست ناقص در وب لاگ قرار گرفته اند، از كساني كه در آن چند ساعت وارد وب لاگ شده اند به خاطر آشفتگي به وجود آمده معذرت مي خواهم

* * * *

امروز متني را خواندم كه سينا مطلبي وب لاگ نويس معروف در مورد يورش فيلترينگ جديد نوشته بود
متن زيبايي است و ارزش مطالعه را دارد، آن را در وب لاگ سينا مطلبي بخوانيد

محتواي كلي متن، كه با توجه به تجربه زنداني شدن سينا مطلبي به خاطر مطالب وب لاگش كه منتهي به تبعيد وي از ايران به هلند شد، در اين مورد است كه اگر در مقابل بسته شدن اوليه روزنامه ها مقاومتي از جامعه نشان داده مي شد اين قدر به راحتي و مثل نقل و نبات بيش از يك صد نشريه تعطيل نمي شدند

سينا مطلبي مي گويد كه الان هم حكومت ايران دارد برخورد جامعه را با فيلترينگ ارزيابي مي كند، فيلتر شدن وب لاگ ها و سايت هاي پر خواننده اي مانند سيد ابراهيم نبوي، نيك آهنگ كوثر، هودر، امروز و غيره فقط ارزيابي براي سطح تحمل جامعه است كه منتهي به شديدترين اعمال سانسور خواهد شد

نمونه آن را در شايعه فيلتر شدن بلاگ اسپات ديديم

از وب لاگ سينا مطلبي من به نامه اي دسترسي پيدا كردم كه به زبان انگليسي و خطاب به ديده بان حقوق بشر، انجمن جهاني قلم و رزنامه نگاران بدون مرز نوشته شده و در آن به اعمال سانسور در اينترنت و محدود شدن آزادي ها اعتراض شده بود. من به عنوان نفر 324 آن را امضا كردم

به عنوان يك وب لاگ نويس آزاد مقيم ايران كه با توجه به اين موضوع كه با اسم اصلي خودم مي نويسم و در صف مقدم آسيب قرار دارم، و به عنوان يك شهروند آزاد، از تمام خوانندگان مطالبم مي خواهم كه با توجه به نظرات شخصي خودشان عملي براي مقابله با سانسور شديد اينترنت انجام دهند


* * * *

مقاومت در برابر سانسور بی‌حد و حصر اینترنتی


چه كسي مي خواهد من و تو ما نشويم؟
خانه اش ويران باد

از دختر جهنم كه به من اجازه داد بيانيه را به جايش امضا كنم متشكرم
گوته تو چرا ساكت شده اي؟ مگر فيلسوف ها مرده اند؟

* * * *

هودر يك سايت به زبان انگليسي براي خبر رساني سانسور در اينترنت ايران را تاسيس كرده و مدتي است فعاليت هايي انجام مي دهد، فرصت ديدار از اين سايت را از دست ندهيد

http//:stop.censoring.us

* * * *
توضيح: بلاگر مشكل داره و من نمي دانم چرا، اين متن با 24 ساعت تاخير پست مي شود
متشكرم
سودارو